Hvordan bedre miljøtilstanden i vassdrag med tekniske inngrep?

2275
0

Vassdragsforbundet for Mjøsa arrangerer i samarbeid med fylkeskommune, FNF-Oppland og Fylkesmannen et seminar i restaurering av vassdrag fredag 6. april.

Målet med seminaret er å gi deltagerne praktisk innføring i ulike tiltak for å bedre forholdene i vassdrag som er preget av ulike former for tekniske inngrep, samt hvordan flomsikring og andre inngrep i vassdrag kan gjennomføres på en mest mulig miljøvennlig måte. Målgruppen er ansatte som arbeider med inngrep/tiltak i vassdrag i kommuner i Oppland, vannområder, fylkeskommune og statlige etater, samt for interesserte i frivillige organisasjoner som engasjerer seg i vannforvaltning.

Vi har fått Ulrich Pulg fra UNI Research Miljø som den mest sentrale foredragsholderen på seminaret. Pulg er en av landets fremste eksperter på fysisk restaurering av vassdrag, og han er hovedforfatter av «Tiltakshåndbok for bedre fysisk vannmiljø».

Program og påmelding ser du her

Seminaret finner sted i auditoriet i lokalene til Statens vegvesen på Lillehammer fredag 6. april fra kl. 10.00 – 17.00. Bruk hovedinngangen til Statens vegvesen, og registrer deg i resepsjonen.

Frist for påmelding er mandag 12. mars.